Tuesday

Cara Makan Biji Aprikot dan diet vitamin b17 untuk merawat kanser


Menurut banyak sumber, jika seseorang yang ingin mencegah daripada mendapat kanser, pengambilan 15-20 biji aprikot (bersaiz kecil) setiap hari amat di galakkan.

Bagaimanapun bagi pesakit kanser jumlah ini berganda-ganda banyaknya. Ada yang syorkan 30 gm dalam sehari (15-20 biji setiap kali makan). Ada juga mencadangkan sehingga 200 biji sehari. Secara umumnya, dos biji aprikot bergantung pada berat seseorang ( 1 biji bagi setiap 4.5 kg ). Kunyahlah biji aprikot satu persatu dan tambahkan dos secara perlahan-lahan agar badan dapat menyesuaikan diri. Jika ia terlalu pahit, anda boleh juga blendkan dan campurkan didalam makanan seperti salad atau dalam jus buah-buahan tanpa gula seperti jus epal. Anda boleh juga cuba makan biji aprikot bersama buah-buahan seperti buah epal atau aprikot kering untuk mengurangkan rasa pahitnya. Bagi saya sendiri, saya memakan biji aprikot bersama buah-buahan, misalnya bersama buah oren, epal atau jambu. Dengan cara ini rasa pahitnya dapat dikurangkan.

Antara tanda kita telah terlebih makan Vitamin b17 (overdos) ialah anda akan rasa pening dan khayal. Oleh itu kurangkan dosnya ke sukatan yang sesuai dengan badan. Ambillah biji aprikot beberapa kali dalam sehari supaya anda tidak perlu mengambil begitu banyak biji aprikot dalam satu masa. Misalnya anda boleh mengambil biji aprikot setiap kali sebelum anda makan pagi, tengahari, petang, malam dan seterusnya.

Berikut adalah Zat-zat yang perlu ada untuk mengoptimumkan kesan pengambilan biji aprkot untuk membunuh sel-sel kanser :-

  • Zink (berfungsi mengangkut laetrile didalam badan)
  • Vitamin C
  • Vitamin B6, B9, B12
  • Vitamin A, E,
  • Magnesium, Manganese dan Selenium
Tanpa zat-zat yang mencukupi anda boleh makan banyak biji aprikot atau makanan yang mengandungi vitamin b17 namun kesannya kurang berkesan. Zat-zat berkenaan amat di perlukan untuk meningkatkan sistem imunisasi badan serta untuk membantu dalam proses penyembuhan.

Oleh itu pengambilan multivitamin  dan suplemen seperti habbatus sauda (nigella sativa) yang dapat meningkatkan sistem imunisasi badan adalah sangat digalakkan. Mengubah cara diet atau pemakanan kita juga penting.

Elakkan memakan banyak daging binatang kerana ia akan menggunakan banyak enzim pankreatik seperti trypsin, chymotrypsin, bromalin. Enzim-enzim ini pula perlu ada cukup didalam badan untuk menghapuskan lapisan protien sel-sel kanser. Dengan ini sistem imunisasi badan serta vitamin b17 dapat menyerang sel-sel kanser dengan lebih efisen. Oleh itu pengambilan nenas dan papaya yang mengandungi enzim ini amatlah di syorkan. Biji aprikot yang bertindak keatas sel kanser akan mengeluarkan toxin-toxin oleh itu minumlah banyak air supaya toxin-toxin ini dapat disingkarkan dengan cepat.

Anda juga disarankan mengambil banyak sayur-sayuran organik, kekacang dan buah-buahan segar  yang mengandungi banyak antioksidan serta zat -zat yang bermanafaat.

Elakkan mengambil makanan yang telah diproses seperti mi segera dan snek-snek ringan yang mengandungi banyak bahan kimia dan pengawet yang mempunyai kesan negetif pada kesihatan. Elakkan juga makanan dan minuman yang tinggi kandungan gula kerana gula merangsang pertumbuhan kanser. Kawalan diet in mungkin sukar dilakukan tetapi ia amatlah perlu juka anda ingin sembuh dari kanser.


Cara ini mungkin mengambil masa yang agak lama untuk menampakkan kesan, namun anda haruslah bersabar dan istiqamah dalam mengamalkannnya, dengan izin tuhan ia dapat membantu anda sembuh dari kanser. Semoga kita bertemu lagi di ruang blog  Ubat Sakit Kanser bagi mencari rawatan -rawatan kanser alternatif lain yang berkesan.

11 comments:

  1. saya makan jenis biji aprikot je

    ReplyDelete
  2. bagaimana dgn kanser tahap 2. boleh sembuh ke?

    ReplyDelete
  3. hai, siti. saya Jenny dari Kudat, sabah. bila saya boleh dapat 1 kg aprikot lagi sebab pada 19/7/2013 saya telah bank in RM 174.60 untuk 2 kg. saya hanya terima 1 kg sahaja. so bila saya boleh dapat? tq

    ReplyDelete
  4. saam sya nak tanya kenapa sya mkn biji aprikot ni sya jd sakit di bahagian perut n panas dbahagian pundi kencing? ada kah ini kesan sampingan atau sya x boleh makan biji ni lg?

    ReplyDelete
  5. Pada yg xde sakit ape2 tu pastikan anda jgn mkn biji aprikot byk2 kerana boleh mnyebabkan buah pinggang anda mnjadi radang ianya berlaku pada saya dn apabila sy buat pemeriksaan darah tahap penapisan buah pinggang sy semakin menurun, agaknya mcm mana ya org yg ada kanser tu kena mkn smpai beratus biji ini akan mnyebabkan buah pinggang mnjadi trbeban dn lebih bahaya boleh mnywbabkab buah pinggang gagal brfungsi sedangkan bg pesakit kanser sistem perkumuhan itula yg harus dijaga sy harap penjual2 aprikot lebih jujur dgn side effect yg akan trjadi apabila memakan biji aprikot dgn banyak, utk pengetahuan sy hanya mkn 10 biji shj sehari itupon xampai seminggu bila terjadi masalah sy lngsung xmkn dh biji aprikot ni bygknla kalau pesakit kanser tu mcm mana ya kena mkn smpai brpuluh dn beratus biji

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah nasib baik terbaca tulis sis ni...saya mmg da dylisis tpi still bole kencing lgi tpi sikit2 jer...baru2 ni sya ck up ada cyst seb tu nk try mkn biji aprikot ni..tpi bila sis ckp mc ni tak berani plak nk mkn

      Delete
    2. alhamdulillah nasib baik terbaca tulis sis ni...saya mmg da dylisis tpi still bole kencing lgi tpi sikit2 jer...baru2 ni sya ck up ada cyst seb tu nk try mkn biji aprikot ni..tpi bila sis ckp mc ni tak berani plak nk mkn

      Delete
  6. Benda2 yg pahit ni sbenarnya dia akan tangkap pada buah pinggang buah pinggang kita xbole proses sbenarnya jd xtaula ape akan trjadi pada pesakit kanser yg kena mkn smpai brpuluh dan beratus biji sgt bahaya bila buah pinggang gagal brfungsi

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum..maaf tuan blog,saya ad jual kapsul biji aprikot..mengikut kajian ia memang berkesan membantu membunuh sel2 kanser..cuma ap yg saya tau,kemungkinan timbul radang pada buah pinggang adalah disebabkan organ tersebut bekerja keras untuk mengeluarkan sisa2 sel kanser yang telah dibunuh oleh biji aprikot..jadi dinasihatkan untuk minum air dengan banyak jika mengambil kapsul biji aprikot..dan cara untuk mengeluarkan sisa2 sel kanser yang telah mati adalah samada bersauna, melakukan aktiviti yang boleh mengeluarkan peluh dan cara ketiga melalui air kencing..yang penting pesakit amat disaran untuk meminum air putih dengan kadar yang lebih banyak..jika berminat untuk beli kapsul biji aprikot boleh whatsapp saya di 013-9934104 (aizat)..terima kasih..

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum slm sejahtera warga groupπŸ“’
    πŸ’ Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni yeπŸ“’πŸ˜‰

    1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit kencing manis dan jugak kisah hidup pesakit kanser stage 1-stage 4 yang pulih dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit....

    Boleh Call atau Wasap terus pengasas die..nanti blh cerita direct kt dia kita sakit apa dn lain2.. direct terus senang kn .ni nmbor dia.πŸ‘‰πŸΌ En Mohd Zuhairi- 0174687570

    2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau..kanser yg sudah merebak ke organ2 lain pon boleh diubati insya Allah.☺πŸ‘πŸ»

    3)Pengamal perubatan herba ni dh banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser..ade ramai yg dh pulih....

    5)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


    6) Bagi yang ada sakit KENCING MANIS pon boleh mendapatkan ubatan paling mujarab , termasuk kencing manis kronik seperti kaki berlubang dan bernanah sehingga tidak perlu dipotong .

    Sy share melalui pengalaman sy sdri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sdri pon guna produk die (jus herba) dh 3thn.

    Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar knser yg tepat .πŸ’ͺ🏼

    Nanti dh beli produk die blh join group wasap..boleh la kenal2 pesakit die yg dh sembuh mcm yg sy knl antaranya
    ~~~~~~~~
    ▪ Pn. Hayati abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4..
    Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan setahun saja untuk hidup.setia dengan jus herba ini.
    Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
    ~~~~~~~~
    ▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
    Skg sudah sembuh dr kanser.
    ~~~~~~~~
    ▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
    Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
    ~~~~~~~~
    ▪️Tengku Aziah bt Tengku Ishak,bacaan gula 16 ,bertahun thun hidap kencing manis,minum herba ini bcaan sntiasa 6 sahaja .
    /
    ~~~~~~~~
    ▪️Puan Aspalilah binti Abdullah.
    Pengidap kencing manis bacaan 20 ke atas, kaki luka bahagian betis dan berlubang. Luka sudah berbulan bulan tetapi dengan minum Jus Alam Jutawan herbs, serta 10 paket herba luka kering dalam 10 hari sahaja. Sebelum ni dah berhabis beribu ringgit beli pelbagai jenis produk kencing manis, akhirnya sekarang hanya amalkan Jus Jutawan Herbs, sekejap je dah luka kering. Harga pun mampu beli.

    ~~~~~~~~
    ▪Pn. Rugayah Jilani -
    Pesakit kanser payudara tahap 3B ketulan 10×10cm- sudah sembuh !
    ~~~~~~~~
    ▪Pn. Noridah Md Dom - Pesakit kanser ovari tahap 3 merebak ke tyroid dan lymph- sudah dapat kesan positif ,kesihatan beransur pulih.
    ~~~~~~~~
    Dan ramai lg lah yg dh sembuh dr kanser leukimia dll yg guna produk jutawan herbs nih....ini kenyataan..bkn rekaan.nti blh cntct en zuhairi dn pm sdri testimoni2 td tu yer..πŸ˜‰

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okayπŸ‘‡πŸ»
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570 ..

    πŸ‘πŸ»In sya Allah nanti boleh join group wasap dan boleh pinjam semangat pejuang2 kanser yg lain

    πŸ’Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🀲🏼

    NOTE :

    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    ReplyDelete